Med elektronisk avisering får du ett modernt, effektivt och miljövänligt distributionssätt av information från banken. Följande information kan du välja att få direkt i internetbanken istället för postalt:

  • Kontoutdrag
  • Aviseringar av lån som betalas med automatiskt uttag från konto
  • Aviseringar av bankfack som betalas med automatiskt uttag från konto
  • Årsbesked

Bättre överblick och snabbare avstämning

Med all information samlad på ett och samma ställe får du en bättre överblick över företagets hela ekonomi och en snabbare avstämning på gjorda betalningar. Det blir också smidigare att hämta hem betalningsinformation till det egna affärssystemet. De elektroniska utskicken lagras i internetbanken i 18 månader, och du bestämmer själv vem eller vilka på företaget som ska ha tillgång till informationen. Samtidigt som du sparar tid och får en bättre översikt och kontroll över din ekonomi gör du också miljön en tjänst genom minskad pappersförbrukning och färre transporter.

Att välja elektroniskt är enkelt. Så här gör du:

Vill du ha information från banken elektroniskt i fortsättningen anmäler du detta enkelt via internetbanken. Det enda du behöver göra är att logga in, klicka på rubriken Elektroniska dokument och Val av distributionssätt. Du kan när som helst ändra tillbaka ditt val. Har du inte tillgång till internetbanken är du välkommen att kontakta närmaste kontor vi hjälper dig gärna att komma igång!

Se frågor och svar